Κυριακή 26 Απριλίου 2015

Γεια σου Κύριε Μενεξέ!
Μια διαθεματική προσέγγιση στο ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη

1. Ξεκινάμε με τη μουσική ακρόαση του μελοποιημένου ποιήματος στην παρεούλα.


2 .Στη συνέχεια το ακούμε ξανά κι εκφραζόμαστε με ελεύθερη κίνηση στο χώρο.
3.  Το ακούμε με κλειστά μάτια ξαπλωμένοι στη μοκέτα. Έπειτα περιγράφουμε τις εικόνες που μας δημιούργησαν οι στίχοι του τραγουδιού.
4.  Ζωντανεύουμε τις εικόνες που φανταστήκαμε με τεχνικές του Θεατρικού Παιχνιδιού, παίρνοντας ρόλους από το ποίημα: ένα αγόρι κι ένα κορίτσι,λουλούδια, μενεξές,έντομα και το συντριβάνι,  χρησιμοποιώντας χρωματιστές φόδρες. 
5.  Χωριζόμαστε σε 6 μικρές ομάδες και εικονοποιύμε το ποίημα. Κάθε ομάδα αναλαμβάνει να ζωγραφίσει μία εικόνα. Ενώνουμε τις ζωγραφιές μας και φτιάχνουμε το παρακάτω ταμπλό. 









6. Κάναμε και την πρόσθεσή μας με αφορμή τον στίχο του ποιήματος.


Γεια σου Κύριε Μενεξέ

Δύο συ και τρία γω 
πράσινο πεντόβολο

μπαίνω μέσα στον μπαξέ
γεια σου κύριε μενεξέ.

Σιντριβάνι και νερό
και χαμένο μου όνειρο.


Χοπ αν κάνω δεξιά
πέφτω πάνω στη ροδιά.
Χοπ αν κάνω αριστερά
πάνω στη βατομουριά.

Το `να χέρι μου κρατεί
μέλισσα θεόρατη

τ’ άλλο στον αέρα πιάνει
πεταλούδα που δαγκάνει